U skladu sa Odlukom Narodne banke Srbije o olakšicama u otplati kredita, AikBank ad Beograd (u daljem tekstu: AikBank) omogućava korisnicima kreditnih proizvoda koji imaju poteškoće u otplati da podnesu zahtev za odobrenje olakšica, u cilju obezbeđivanja redovne otplate kreditnih obaveza.
1. Načini podnošenja zahteva za odobrenje olakšica
Korisnici mogu podneti zahtev za odobrenje olakšica na jedan od sledećih načina:
lično u svim AikBank filijalama ili
putem e-maila olaksice@aikbank.rs
popunjavanjem obrasca Zahteva za odobrenje olakšica koji mogu preuzeti i na internet prezentaciji AikBank i dostavom relevantne dokumentacije.
Korisnik ima mogućnost da Zahtev za odobrenje olakšica podnese za jednu ili više kreditnih usluga koje ima ugovorene kod AikBank.
2. Uslovi za odobrenje olakšica
Korisnik kredita ima pravo da podnese zahtev za olakšice ukoliko u toku trajanja ugovornog odnosa nastupe okolnosti koje korisnika dovode u teško imovinsko stanje ili druge bitne okolnosti na koje korisnik ne može da utiče, a koje otežavaju redovnost otplate kreditnih obaveza.
Primeri navedenih okolnosti obuhvataju: gubitak posla, znatno smanjenje prihoda, tešku bolest ili povredu koja dovodi do umanjenja radne sposobnosti. AikBank će prilikom procene zahteva u obzir uzimati i druge bitne okolnosti, kao što su bolest ili smrt članova porodice, ili razvod braka ako su supružnici bili sadužnici po kreditu ili je jedan od supružnika jemac.
Uslov za odobrenje olakšica je da olakšice nisu prethodno primenjene na kreditni proizvod za koji se podnosi zahtev.
Korisnik kredita snosi samo realne troškove, dok samo sprovođenje olakšica nema dodatnih troškova.
3. Vrste olakšica koje mogu biti odobrene
Nakon procene relevantnih okolnosti i odobrenja zahteva, AikBank korisnicma može ponuditi neku od navedenih olakšica:
produženje roka otplate;
smanjenje kamatne stope;
odloženo plaćanje celokupnog iznosa kredita, kamate, glavnice, dozvoljenog ili nedozvoljenog prekoračenja, duga po kreditnoj kartici ili određenih rata kredita, za određeni period;
odobrenje da korisnik ne vrši otplatu kredita u određenom periodu, u kom Banka nema pravo da obračunava redovnu niti zateznu kamatu na dospele obaveze, ali ima pravo da obračunava ugovorenu redovnu kamatu na preostali iznos glavnice;
delimičnu otplatu duga;
promenu valute kredita, osim kada je kredit indeksiran u dinarima;
delimičan oprost i konsolidacija duga;
proglašenja zastoja u otplati za određeni period, u kome davalac kredita ne obračunava redovnu niti zateznu kamatu na dospelo neizmireno potraživanje, kao ni redovnu kamatu na preostali iznos glavnice, odnosno duga;
promenu ugovora i odobrenje proizvoda za restrukturiranje koje AikBank ima u redovnoj ponudi za klijente sa poteškoćama u otplati kreditnih proizvoda;
u slučajevima kada korisnik ima poteškoće u otplati stambenog kredita koji je obezbeđen hipotekom na nepokretnosti u kojoj stanuje, postoji mogućnost odobrenja zastoja u otplati kredita u trajanju od najmanje dva meseca, pod propisanim uslovima.
4. Način donošenja odluke po zahtevu korisnika i rok za njeno donošenje
AikBank donosi odluku o podnetom zahtevu korisnika u roku od 30 dana od datuma prijema zahteva. Ukoliko je zahtev nepotpun, AikBank će kontaktirati sa korisnikom kako bi se zahtev dopunio adekvatnom dokumentacijom.
Klijent će dobiti pisano obaveštenje o odluci AikBanke.
5. Pravo na podnošenje prigovora Komisiji za olakšice
U slučaju da je zahtev za odobrenje olakšica odbijen ili na isti nije odgovoreno u roku od 30 dana od njegovog podnošenja, korisnik ima pravo da podnese prigovor bančinoj Komisiji za olakšice u roku od 10 dana od prijema odluke o odbijanju zahteva, odnosno od isteka roka za odgovor.
Prigovor Komisiji za olakšice, korisnik može podneti:
lično u bilo kojoj AikBank filijali;
poštom, na adresu Bulevar Arsenija Čarnojevića 59A, Beograd;
putem forme za Prigovore na internet prezentaciji AikBank www.aikbank.rs;
e-mailom na adresu prigovori@aikbank.rs;
putem Aik eBanking i Aik mBanking rešenja.
Komisija za olakšice donosi odluku o prigovoru u roku od 30 dana od dana prijema prigovora, a korisnik će biti pravovremeno obavešten ukoliko dođe do produženja navedenog roka, koji može biti produžen za 15 dana.