Stanovništvo
Računi
Start platni račun
Advance paket račun
Supreme paket račun
Dozvoljeno prekoračenje
Krediti
Keš kredit
Online keš kredit
Keš kredit za penzionere
Stambeni kredit
Stambeni kredit za mlade
Keš kredit pokriven depozitom
Platne kartice
Debitne kartice
Kreditne kartice
Podela plaćanja kreditnim karticama na rate
Štednja
Non stop štednja
Oročena štednja
Oročena, a dostupna štednja
Online oročena štednja
Oročena štednja sa mesečnom isplatom kamate
Postepena oročena štednja
Štednja po viđenju
Dobro jutro štednja
Digitalne usluge
Apple Pay
Google Pay
mBanking
eBanking
IPS plaćanja
Zona 24/7
Biznis
Računi
Biz Start paket račun
Biz Advance paket račun
Biz Supreme paket račun
Krediti
Dinamik kreditna linija
Dozvoljeno prekoračenje
Kredit za obrtna sredstva
Investicioni kredit
Kreditna linija
Revolving kredit
Dokumentarno poslovanje
Faktoring
Eskont menica
Platne kartice
DinaCard poslovna debitna kartica
Mastercard Biznis kartica
Mastercard Biznis kreditna kartica
Štednja
Oročeni depoziti
Dobro jutro štednja
Digitalne usluge
mBanking
eBanking
Biz Asistent
Zona 24/7
Povećanje dnevnog limita
Prihvatanje platnih kartica
POS terminali
eCommerce
Privreda
Računi
Krediti
Kredit za obrtna sredstva
Investicioni kredit
Dozvoljeno prekoračenje
Revolving kredit
Dokumentarno poslovanje
Eskont menica
Faktoring
Business kartice
Štednja
Projektno
Digitalne usluge
mBanking
eBanking
Prihvatanje platnih kartica
POS terminali
eCommerce
Kontakt
Lokacije
Prigovori

Upozorenje na prevaru: „OKE GREEN“

Banka upozorava svoje klijente i širu javnost na novu vrstu internet prevare koja se intenzivno širi putem društvenih mreža (TikTok, Instagram) i aplikacija za komunikaciju (Telegram, WhatsApp), pod nazivom OKE GREEN .

Ova prevara se lažno predstavlja kao moderna investiciona platforma za razvoj i unapređenje sistema veštačke inteligencije (AI). Međutim, u stvarnosti se radi o klasičnoj piramidalnoj šemi, bez stvarnog proizvoda, poslovnog modela ili sistema isplate.

Kako funkcioniše prevara OKE GREEN

  1. Privlačenje putem oglasa
    Prevaranti koriste agresivne reklame na društvenim mrežama koje obećavaju brzu i sigurnu zaradu kroz ulaganje u „AI projekte“. Nakon registracije, korisnici ostavljaju svoje kontakt podatke i ubrzo ih kontaktiraju osobe koje se predstavljaju kao „AI agenti“ ili „investicioni savetnici“.

  2. Zatvorene grupe i lažni rezultati
    Komunikacija se vodi isključivo putem zatvorenih čet grupa. U njima se objavljuju lažni prikazi „zarada“ i navodni dokazi o isplatama, sa ciljem da se korisnici podstaknu na dodatna ulaganja.

  3. Sistemi „nivoa“ ulaganja
    U zavisnosti od visine uplate, korisnicima se dodeljuju „nivoi“ (AI 1 – AI 5). Na višim nivoima se obećavaju veće dnevne zarade, koje su u potpunosti izmišljene.

  4. Dovođenje novih članova
    Da bi „napredovali“ na više nivoe, korisnici moraju da uplate dodatna sredstva ili dovedu nove članove, što je tipična odlika piramidalnih šema.

  5. Onemogućavanje isplate
    Kada korisnik pokuša da povuče novac, pojavljuju se izgovori i novi zahtevi za uplatom „provizija“ ili „aktivacionih naknada“. U slučaju odbijanja, korisnik biva uklonjen iz grupe i gubi kontakt sa organizatorima.

Glavni pokazatelji prevare

  • Obećava se brza, laka i garantovana zarada bez jasno objašnjenog poslovnog modela.

  • Uplate se vrše na račune fizičkih lica .

  • Postoji sistem nivoa ulaganja koji zahteva nova ulaganja i dovođenje članova.

  • Koriste se lažni screenshot-ovi isplata i reklame o „finansijskoj slobodi“.

  • Platforma nije registrovana ni kod jednog finansijskog regulatora u Srbiji ili EU.

Kako da se zaštitite

  • Ne uplaćujte novac po instrukcijama nepoznatih osoba niti na račune fizičkih lica.

  • Ako vam neko nudi „tim“, „strukturu“ ili „pozivanje prijatelja“ – gotovo sigurno se radi o piramidalnoj šemi.

  • Uvek proverite da li je firma registrovana i da li poseduje dozvolu relevantnog regulatora.

  • Ako ste već izvršili uplatu, odmah prijavite slučaj policiji i obavestite svoju banku u najbližoj ekspozituri ili putem Kontakt centra na broj 0800 10 10 15.

Poruka Banke

Banka kontinuirano prati nove oblike internet prevara i preduzima mere za zaštitu svojih klijenata.
Podsećamo vas da nikada ne delite lične podatke, brojeve kartica ili pristupne podatke putem društvenih mreža, niti da uplaćujete novac nepoznatim subjektima koji nude brzu zaradu.

Vaša bezbednost je naš prioritet.
Za sva pitanja ili sumnje u potencijalnu prevaru, obratite se našim savetnicima ili posetite najbližu ekspozituru Banke.